Časy, kdy jsme u rozšíření reklam řešili sotva telefonní číslo a lokalitu jsou dávno pryč. Dnes adwords i sklik nabízí několik rozšíření reklam. A nejen to, tyto systémy s rozšířeními aktivně pracují a mají vliv pro vítězství aukcí.
Za loňský rok 2014 přišel nejen Google s novým rozšířením PPC reklam, ale také Sklik. Postupně si ukážeme jaké rozšíření jsou aktuálně možné a co přináší.
Na rozdíl od Seznamu (Skliku) má AdWords více možností rozšíření. Jaká to jsou a co přináší?
Jedno z nejznámějších rozšíření v AdWords je o odkazy na podstránky (neboli sitelinky).
Můžete zde zadat až 10 podstránek a zobrazovat se budou 4 – 8, dle kvality inzerátu. Čím vyšší skóre kvality, tím větší šance na zobrazení sitelinků v inzerátu. Tyto sitelinky můžete nastavit na úrovni celé kampaně a nebo pro každou reklamní sestavu zvlášť. Doporučuji dát si tu práci a nastavit sitelinky každé sestavě zvlášť, tím nabídnete hledajícím přesnější informace.
Pokud si budete se sitelinky hrát, tak doporučuji u TOP sestav zapracovat také přídavný popis, který ještě rozšíří sitelinky o nějaký ten řádek.
TIP: Doporučuji testovat všechny sitelinky a následně je vyhodnocovat a upravovat. Můžete tak zlepšit CTR celé sestavě.
Toto rozšíření nyní nastavíte pouze v případě, že máte svůj účet propojen s adresářem firem Google.
Občas dostávám dotazy ohledně nastavení tohoto rozšíření u eshopů, které nemají kamennou prodejnu. Moje odpověď zní ANO, má to smysl. Když to vezmu z pohledu PPC, tak tímto rozšířením získám 1 řádek navíc na rozdíl od konkurence a mám tak vyšší šanci na proklik.
Zde není ani moc co rozebírat. Toto rozšíření je dle mého povinností každé reklamy. Přidáním telefonního čísla usnadníte lidem hledání kontaktu na stránkách.
Velkou výhodu získáte, když cílíte reklamy na mobilní zařízení, v tu chvíli se u vaší reklamy může zobrazit tlačítko, které po kliknutí rovnou vytáčí. Jednoduše tak můžete získat zákazníka.
Jedná se celkem o novinku a přesto je někteří inzerenti nemají stále nastaveny. V podstatě se jedná o další sitelinky, ale tentokrát bez odkazu. Další prodloužení velikosti vaší reklamy, které můžete využít ke zmínění konkurenčních výhod (ceníku, a dalších informacích pro hledající).
Toto rozšíření se nenastavuje v nabídce adwords, ale je zapotřebí mít propojenou google+ stránku s inzerovanou doménou. Další podmínkou je mít minimálně 100 sledujících a vytvářet pravidelnou aktivitu na tomto profilu. Pokud tyto podmínky splníte, tak stále nemáte vyhráno, google nemusí toto rozšíření zobrazit vždy.
Více informací nastavení rozšíření a jejich pravidel si můžete přečíst v návodu od google.
Další rozšíření o aplikaci a recenzi se tolik nepoužívají, proto nebudu více rozebírat. Kdyby někoho přeci jen zajímalo jejich nastavení a využití tak se vše dočtete v návodu google výše.
Velmi známé je rozšíření o adresu propojením s Firmy.cz. V podstatě stačí mít zápis na firmách a pomocí názvu firmy a nebo IČO v nastavení kampaně vyhledat a propojit.
V podstatě se jedná o totéž jako jsou v adwords rozšíření o podstránky (sitelinky). Jen s tím rozdílem, že v Skliku je není možné rozšířit od další 2 řádky popisů.
Sklik zatím bohužel žádné další rozšíření nenabízí, přesto se stále setkávám s účty, kde se na rozšíření zapomíná. Po nasazení rozšíření je vidět několika násobné zvýšení CRT.
Máte další tipy na rozšíření reklam? Podělte se s nimi v komentářích pod článkem.
Líbil se vám článek?
Komentáře
Jakube díky za přehledný článek o rozšířeních. S dovolením sdílím dále v seznamu českých zdrojů o PPC 🙂
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/21/