U velkého množství účtů, které se mi dostanou pod mou ochranu zjišťuji jeden zásadní problém – Duplicitní klíčové slova v několika sestavách. Většinou se tato chyba stane, pokud na jednom účtu pracuje více PPC specialistů a nebo pokud máte velké množství sestav a reklamy přidáváte v dlouhém časovém období.
Ať už za to může kdokoliv, tak je potřeba se těchto slov zbavit.
Proč?
Můžete si říct, že reklamu spustí stejně pouze jedno slovo, takže se nic neděje. Jenže zde nastává zásadní problém. Vy totiž klíčové slovo nepouštíte pouze do boje s konkurencí, ale také s duplicitním slovem v jiné sestavě. Tím si zvyšujete CPC a pokud si toho nevšimnete v účtu, tak optimalizujete jedno slovo dvakrát.
Ale jak zjistit, že mám v účtu duplicitní klíčové slova?
Možností je více, můžete si vyexportovat kampaň a pomoci exelu a podobných nástrojů vyfiltrovat duplicitní klíčové slova. Nebo využít druhou variantu, kterou je využití nástroje AdWords editoru. Do toho nástroje můžete vložit účty jak z Skliku, tak z AdWords. Pokud budete chtít vložit kampaně z Skliku, stačí exportovat z Skliku a csv nahrát. U AdWords se stačí přihlásit pod svůj účet a stáhnout celý účet.
Hledáme duplicitní klíčové slova
Pokud máte kampaně, které chcete kontrolovat nahrány v AdWords editoru, tak v menu vyberete Nástroje a zde Vyhledat duplicitní klíčové slova…
Zobrazí se vám tabulka s výběrem možnosti hledání duplicit. Doporučuji zvolit viz. níže:
Pořadí slov -> Libovolný slovosled
Typy shody -> Duplicitní slova mohou mít jiné typy shody (i vylučující)
Umístění duplicitních klíčových slov -> Ve všech vybraných kampaních
Volitelné: Skrýt duplicitní klíčové slova
– V odstraněných a ukončených kampaních nebo reklamních sestavách
– V pozastavených kampaních a reklamních sestavách
Nyní se vám zobrazí seznam nalezených klíčových slov, ve většině případů to budou klíčová slova ze stejné sestavy a kampaně (různé typy shody). My ale hledáme jedno klíčové slovo, které se nachází ve více sestavách, popřípadě v rozdílných kampaních.
Jakmile duplicitní klíčové slovo odhalíme, tak jej stačí z jedné ze sestav vymazat. Takto projdeme celý účet a všechny duplicity odstraníme.
A jak kontrolujete duplicity klíčových slov vy? Podělte se o vaše praktiky v komentářích, nebo mi napište na email info@jakubherrmann.cz.
Mohl by vás také zajímat článek: Jak exportovat sitelinky z AdWords do Skliku
Líbil se vám článek?
Komentáře
Dobrý den, Jakube.
Je duplicitou i shoda, když jsou slova prohozená?
Např. černé boty X boty černé
Předpokládám, že ano, protože využívám všech 3 typů shod.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
ano, jedná se o duplicitu v případě že každou variantu máte v jiných reklamních sestavách.
Např.
pokud máte v sestavě1 klíčové slovo „černé boty“ a v sestavě2 klíčové slovo „boty černé“.
Pokud jsou ale obě klíčové slova v jedné sestavě, tak to nevadí.
Ahoj Jakube,
nejsou ty varianty černé boty x boty černé duplicitou pouze ve volné shodě a 2 sestavách? Měl jsem za to, že např. u frázové shody záleží na pořadí slov a tudíž bych tato kw nepovažoval za duplicity. Jak to prosím je? 😉
Díky za info.
Honza
Ahoj,
ano, takto máš pravdu a ve frázové nejsou duplicitou.